Stručný opis vybraných predmetov zabezpečovaných katedrou
- Marketing
Predmet poskytuje ucelené poznatky o procesoch marketingového riadenia v podniku v trhovom prostredí. V jednotlivých krokoch oboznamuje študentov s 2 základnými princípmi marketingu -- poznávanie trhu a jeho ovplyvňovanie nástrojmi marketingového mixu.
- Základy marketingu
Predmet poskytuje ucelené poznatky o procesoch marketingového riadenia v podniku v trhovom prostredí. V jednotlivých krokoch oboznamuje študentov s 2 základnými princípmi marketingu -- poznávanie trhu a jeho ovplyvňovanie nástrojmi marketingového mixu.
- Medzinárodný marketing a obchod
Predmet je zameraný na výklad hlavných problémových oblastí medzinárodného marketingu s osobitným dôrazom na prostredie a podmienky, špecifiká vyplývajúce z odlišností prostredia pre medzinárodný marketing a obchod v porovnaní s domácim.
- Marketing služieb
Cieľom predmetu je poukázať na špecifiká služieb ako produktu nemateriálnej povahy, poukázať na aplikovanie marketingových aktivít vo sfére služieb, naučiť študentov aplikovať marketingové nástroje, analyzovať ich a realizovať stratégie vo sfére služieb diferencovane podľa oblasti ich poskytovania.
- Marketingová komunikácia
Predmet podrobne poskytuje informácie o komunikácii v podniku. Sústreďuje sa hlavne na nástroje marketingovej komunikácie v rámci marketingového mixu. Študenti zvládnu odbornú terminológiu z oblasti marketingovej komunikácie a budú sa vedieť presne vyjadrovať v kontaktoch s profesionálnymi pracovníkmi z tejto oblasti.
- Marketingové analýzy
Cieľom predmetu marketingové analýzy je poukázanie na potreby analýz vonkajšieho, vnútorného prostredia, mikro a makroprostredia, trhu s dôrazom na konkurenčné analýzy, ich význam a realizáciu. Predmet bude využívať stratégie portfólia a ekonomické analýzy v podnikoch.
- Marketingová stratégia
Cieľom predmetu je poukázanie na význam a ciele marketingových stratégií, segmentácie trhu a analýze marketingových príležitostí a rizík na základe situačných analýz. Súčasťou predmetu bude koncipovanie, voľba a hodnotenie strategických variant v marketingovom mixe.
- Manažment inovácií a projektov
Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe riadenia inovácií na všetkých úrovniach riadenia. Prednášky vychádzajú z poznatkov trhovej ekonomiky, ktorá je základom pre inovačnú aktivitu firmy.
- Inovačný manažment
Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe riadenia inovácií na úrovni firmy. Pri prednáškach sa vychádza z poznatkov trhovej ekonomiky, ktorá je základom pre inovačnú aktivitu firmy, jej komerčný úspech a podmienkou konkurencieschopnosti.
- Inovačné analýzy a stratégie
Cieľom predmetu je poskytnúť základné poznatky o inovačných podnikateľských stratégiách firiem, ktoré umožňujú získavať nové trhy a trhové segmenty, zvyšovať trhové podiely, znižovať náklady výroby, zvyšovať zisk atď. Inovačné stratégie sa vo firme formulujú na základe poznatkov získaných z analýz.
- Produktové inovácie
Predmet je zameraný na výklad poznatkov z teórie a praxe produktových inovácií spájaných s množstvom interaktívnych procesov a porozumenia tomu, čo je podmienkou úspechu nového produktu na trhu.
- Náuka o predaji
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov o komunikačných technikách, o korektnej komunikácií so zákazníkmi a o psychológii spotrebiteľov. Poslucháči získajú vedomosti o všeobecných komunikačných technikách, základy z teórie psychológie osobnosti, komunikačné techniky pri predajných rozhovoroch, styku so zákazníkom, zásady pri obchodných rokovaniach. Všetky okruhy sa na cvičeniach prakticky trénujú.
- Obchod a obchodné operácie
Predmet poskytne základné a praktické poznatky z ekonomických vzťahov v oblasti obehu tovaru ako vo vnútornom tak aj v zahraničnom obchode. Poslucháči sa zoznámia s hlavnými úlohami a funkciami obchodu, teóriami obchodu, podstatou a poslaním obchodnej politiky, organizáciou obchodu a obchodnými metódami, trhom a jeho výskumom, so základnými právnymi normami, postupom pri realizácií obchodného prípadu, obchodnými stykmi Slovenskej republiky so zahraničím v odpovedajúcich komoditách a medzinárodnými organizáciami majúcimi vzťah k rozvoju medzinárodného obchodu
- Výskum trhu
Predmet informuje o úlohe informácií a spôsoboch ako ich získať prostredníctvom marketingového výskumu. Približuje proces získavania informácií, tvorby marketingového projektu, metódy výskumu a taktiež popisuje rozdielne typy marketingového výskumu.
- Obchod s drevom a výrobkami z dreva
Predmet poskytne poslucháčom štúdia základné teoretické a praktické poznatky a skúsenosti z domáceho a medzinárodného obchodu s drevom a výrobkami z dreva. Poslucháči sa zoznámia s úlohami a funkciami obchodu, obchodnými teóriami, podstatou a poslaním obchodnej politiky, základnými právnymi normami a realizáciou obchodného prípadu. Pozornosť je venovaná problematike obchodu, ponuky a dopytu po sortimentoch surového dreva a základných výrobkov z dreva.
- Obchodné rokovania
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom užitočné vedomosti k príprave obchodného rokovania, k jeho priebehu a vedeniu a k následnému budovaniu vzťahov s obchodnými partnermi. V rámci predmetu sa študenti oboznámia s používanými taktikami a technikami na obchodných rokovaniach, ich prekonávaním a zvládaním. Predmet sa tiež venuje pravidlám spoločenskej a obchodnej etikety a rovnako poskytuje stručný prehľad o neverbálnej komunikácii pri obchodných rokovaniach.
- Metódy a techniky tvorivosti
Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe tvorivosti (Kreativita. Kreativita, jej vlastnosti a význam. Kreatívny proces. Metód používané v kreatívnom procese tvorby a realizácie inovácií. Zásady pri kreativite).
- Obchodné právo
Obchodné právo zahrňuje súhrn právnych noriem, upravujúcich právne postavenie podnikateľov a vzťahy, do ktorých podnikatelia vstupujú navzájom pri uskutočňovaní podnikateľskej činnosti. Hlavným kódexom je Obchodný zákonník, ktorý upravuje postavenie podnikateľov, obchodné záväzkové vzťahy, obchodné spoločnosti všetkých druhov ako aj niektoré iné vzťahy súvisiace s podnikaním.
- Pracovné právo
Predmet poskytuje poslucháčom bližšie vedomosti o Ústave SR a ústavnom práve, štáte a spoločnosti, ďalej orientáciu vo vybraných právnych inštitútoch, s konkrétnym zameraním na pracovné právo, správne konanie, obchodné právo, právo životného prostredia, s cieľom zvýšiť právne vedomie u študentov.
- Teória obchodu
Cieľom predmetu je poskytnúť základné teoretické poznatky z ekonomických vzťahov v oblasti obehu tovaru vo vnútornom a zahraničnom obchode. Poslucháči sa zoznámia s hlavnými úlohami a funkciami obchodu, členením obchodu a obchodných jednotiek, hlavnými obchodnými teóriami, podstatou a poslaním obchodnej politiky, organizáciou obchodu a obchodnými metódami, so základnými právnymi normami, obchodnými stykmi Slovenskej republiky so zahraničím.
- Drevárske komodity
Predmet poskytuje základné poznatky o drevárskych komoditách (názvoslovie, sortimentácia, využitie). Ide o komodity prvostupňového a druhostupňového spracovania dreva. Cieľom predmetu je poskytnúť študentom základné teoretické poznatky zo sledovania úžitkových hodnôt v predvýrobnej sfére (invencie, objavy, vynálezy, zlepšovacie návrhy priemyselné vzory, licenčné zmluvy), výrobnej sfére (výrobný proces a jeho charakteristika, inovácie, životný cyklus výrobku) a povýrobnej sfére (obaly, obalové prostriedky, čiarový kód, doprava a skladovanie tovaru, materiálový tok v skladovej prevádzke, preberanie tovarov, organoleptická analýza).
- Svetové zdroje drevnej suroviny
Prednášky poskytnú základné teoretické a praktické poznatky, ktoré úzko súvisia s rozložením lesov, drevinovým zložením a hlavnými súčasnými problémami svetových lesov, produkcie dreva a využívaním svetových zdrojov dreva. Poslucháči sa oboznámia s najznámejšími drevinami svetových lesov poskytujúcich drevo ako z prirodzených porastov, tak aj z plantáží. Pozornosť je venovaná zvláštnostiam v obhospodarovaní a inventarizácie zdrojov drevnej suroviny najmä v trópoch a subtrópoch.
- Svetové lesníctvo
Predmet poskytuje základné teoretické a praktické poznatky, ktoré úzko súvisia s hlavnými problémami svetových lesov, lesného hospodárstva, produkcie dreva, využívaním svetových zdrojov dreva, najznámejšími drevinami svetových lesov poskytujúcich drevo ako z prirodzených lesov, tak aj z plantáží. Pozornosť je venovaná aj zvláštnostiam pestovania, hospodárskej úpravy a inventarizácie lesov najmä v trópoch a subtrópoch.
- Podnikanie a podnikateľská etika
Cieľom predmetu je prezentovať podnikateľskú etiku ako neoddeliteľnú súčasť dlhodobej prosperity firmy, resp. akejkoľvek organizácie. Obsah predmetu je zameraný na charakteristiku podnikateľskej etiky, inštitucionalizáciu etiky v podniku, manažérsku etiku, etiku v rozhodovaní, etiku v riadení ľudských zdrojov, etiku v účtovníctve, etiku v službách, etiku v reklame a etické problémy podnikania v oblasti využívania prírodných zdrojov.