Skip to cookies Skip to navigation Skočiť na hlavný obsah
Domov
  • Univerzita
  • Fakulty a súčasti
  • Dokumenty
  • Projekty
  • Kurzy
  • E-shop
  • Fakulta
    • Profil a história
    • Vedenie fakulty
    • Orgány akademickej samosprávy
      • Dekan
      • Vedecká rada
      • Disciplinárna komisia
    • Organizačná štruktúra
    • Poradné orgány dekana
    • Vnútorné predpisy a dokumenty
    • Medzinárodné vzťahy
      • Členstvo v medzinárodných organizáciách
      • Medzinárodná a národná spolupráca
      • Kontakt a úradné hodiny
    • Partneri a sponzori
    Brand na sociálnych sieťach a spolupráca s influencermi
    Účasť KMOSL na medzinárodnej vedeckej konferencii v Rajeckých Tepliciach
  • Uchádzači
    • Všetko pre uchádzačov o štúdium
    • Prečo študovať na DF
    • Akreditované študijné programy
    • Všetko o prijímacom konaní
    • Prijímacie konanie na doktorandské štúdium
    • Výsledky prijímacieho konania
    • Čo robiť po prijatí na DF
    • Štipendiá
    • Ubytovanie a stravovanie
    • Uchádzači so špecifickými potrebami
    • Kontakt pre uchádzačov
  • Študenti a štúdium
    • Organizácia štúdia
    • Zápis
    • Školné a poplatky spojené so štúdiom
    • Harmonogram akad. roka
    • Vnútorné predpisy a dokumenty
    • Doktorandské štúdium
    • Kontakty na študijné oddelenie
    • Rozvrhy
    • Štipendiá
    • Študenti so špecifickými potrebami
    • Ubytovanie a stravovanie
    • Oznamy a aktuality
    • Služby pre študentov
    • ŠVOČ
    • Študentský život
    • Štúdium v zahraničí
    • Detašované pracovisko Volyně, Česká republika
  • Absolventi
    • Naši absolventi
    • Prieskum uplatnenia absolventov
    • Klub absolventov Drevárskej fakulty
    • Kontakt a úradné hodiny
    Brand na sociálnych sieťach a spolupráca s influencermi
    Účasť KMOSL na medzinárodnej vedeckej konferencii v Rajeckých Tepliciach
  • Veda a výskum
    • Vedecké zameranie
    • Medzinárodné projekty
    • Národné projekty, Interná projektová agentúra DF
    • Plán vedecko odborných podujatí
    • Vedecko - pedagogické tituly
    • ŠVOČ
    • Publikačná činnosť
    • Edičná činnosť
    • Vedecký časopis AFXZ
    • Výročné správy
    • Kontakt a úradné hodiny pre VVČ
    • Centrum transferu technológií
  • Aktuality a oznamy
  • Kontakt
  • Fakulta
  • Uchádzači
  • Študenti a štúdium
  • Absolventi
  • Veda a výskum
  • Aktuality a oznamy
  • Kontakt
  • Aa
  • UIS
  • English English
  • Slovenčina Slovenčina
  • +
  • -
  • Reset
  • Čiernobiela verzia
  • Stravovanie
  • Dochádzkový systém
  • Telefónny zoznam
  • Webmail
  • Helpdesk
  • TeamViewer
  • Biometeorologický monitoring
  • Employment portal

Fakulty

Lesnícka fakulta

Drevárska fakulta

Fakulta ekológie a environmentalistiky

Fakulta techniky

Katedry

  • Katedra drevených stavieb

  • Katedra matematiky a deskriptívnej geometrie

  • Katedra drevárskych technológií

  • Katedra ekonomiky, manažmentu a podnikania

  • Katedra protipožiarnej ochrany

  • Katedra náuky o dreve

  • Katedra fyziky, elektrotechniky a aplikovanej mechaniky

  • Katedra chémie a chemických technológií

  • Katedra obrábania dreva

  • Katedra dizajnu nábytku a interiéru

  • Katedra nábytku a drevárskych výrobkov

  • Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva

Organizačné súčasti

  • Arborétum Borová hora

  • Centrum ďalšieho vzdelávania

  • Centrum informačných technológií

  • Slovenská lesnícka a drevárska knižnica

  • Študentský domov a jedáleň

  • Univerzita tretieho veku

  • Ústav cudzích jazykov

  • Ústav telesnej výchovy a športu

  • Vydavateľstvo

  • Vysokoškolský lesnícky podnik

  • Vývojové dielne a laboratóriá

Rektorát

  • Kancelária rektora
  • Útvary riadené rektorom
  • Prorektori
  • Kvestor
  • Útvary riadené kvestorom

Orgány

  • Akademický senát
  • Rektor
  • Vedecká rada
  • Disciplinárna komisia
Zatvoriť
  1. Technická univerzita vo Zvolene
  2. Drevárska fakulta
  3. Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva
  4. Servis študentom

Servis študentom

  • Domov
  • O katedre
  • Pedagogika
  • Veda a výskum
  • Personálne obsadenie
  • Aktuality
  • Partneri a spolupráca
  • Servis študentom
  • Fotogaléria
  • Kontakt
  • ECOFORMAN
  • EKOINOVA

Stručný opis vybraných predmetov zabezpečovaných katedrou

  • Marketing

Predmet poskytuje ucelené poznatky o procesoch marketingového riadenia v podniku v trhovom prostredí. V jednotlivých krokoch oboznamuje študentov s 2 základnými princípmi marketingu -- poznávanie trhu a jeho ovplyvňovanie nástrojmi marketingového mixu.

  • Základy marketingu

Predmet poskytuje ucelené poznatky o procesoch marketingového riadenia v podniku v trhovom prostredí. V jednotlivých krokoch oboznamuje študentov s 2 základnými princípmi marketingu -- poznávanie trhu a jeho ovplyvňovanie nástrojmi marketingového mixu.

  • Medzinárodný marketing a obchod

Predmet je zameraný na výklad hlavných problémových oblastí medzinárodného marketingu s osobitným dôrazom na prostredie a podmienky, špecifiká vyplývajúce z odlišností prostredia pre medzinárodný marketing a obchod v porovnaní s domácim.

  • Marketing služieb

Cieľom predmetu je poukázať na špecifiká služieb ako produktu nemateriálnej povahy, poukázať na aplikovanie marketingových aktivít vo sfére služieb, naučiť študentov aplikovať marketingové nástroje, analyzovať ich a realizovať stratégie vo sfére služieb diferencovane podľa oblasti ich poskytovania.

  • Marketingová komunikácia

Predmet podrobne poskytuje informácie o komunikácii v podniku. Sústreďuje sa hlavne na nástroje marketingovej komunikácie v rámci marketingového mixu. Študenti zvládnu odbornú terminológiu z oblasti marketingovej komunikácie a budú sa vedieť presne vyjadrovať v kontaktoch s profesionálnymi pracovníkmi z tejto oblasti.

  • Marketingové analýzy

Cieľom predmetu marketingové analýzy je poukázanie na potreby analýz vonkajšieho, vnútorného prostredia, mikro a makroprostredia, trhu s dôrazom na konkurenčné analýzy, ich význam a realizáciu. Predmet bude využívať stratégie portfólia a ekonomické analýzy v podnikoch.

  • Marketingová stratégia

Cieľom predmetu je poukázanie na význam a ciele marketingových stratégií, segmentácie trhu a analýze marketingových príležitostí a rizík na základe situačných analýz. Súčasťou predmetu bude koncipovanie, voľba a hodnotenie strategických variant v marketingovom mixe.

  • Manažment inovácií a projektov

Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe riadenia inovácií na všetkých úrovniach riadenia. Prednášky vychádzajú z poznatkov trhovej ekonomiky, ktorá je základom pre inovačnú aktivitu firmy.

  • Inovačný manažment

Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe riadenia inovácií na úrovni firmy. Pri prednáškach sa vychádza z poznatkov trhovej ekonomiky, ktorá je základom pre inovačnú aktivitu firmy, jej komerčný úspech a podmienkou konkurencieschopnosti.

  • Inovačné analýzy a stratégie

Cieľom predmetu je poskytnúť základné poznatky o inovačných podnikateľských stratégiách firiem, ktoré umožňujú získavať nové trhy a trhové segmenty, zvyšovať trhové podiely, znižovať náklady výroby, zvyšovať zisk atď. Inovačné stratégie sa vo firme formulujú na základe poznatkov získaných z analýz.

  • Produktové inovácie

Predmet je zameraný na výklad poznatkov z teórie a praxe produktových inovácií spájaných s množstvom interaktívnych procesov a porozumenia tomu, čo je podmienkou úspechu nového produktu na trhu.

  • Náuka o predaji

Cieľom predmetu je oboznámiť študentov o komunikačných technikách, o korektnej komunikácií so zákazníkmi a o psychológii spotrebiteľov. Poslucháči získajú vedomosti o všeobecných komunikačných technikách, základy z teórie psychológie osobnosti, komunikačné techniky pri predajných rozhovoroch, styku so zákazníkom, zásady pri obchodných rokovaniach. Všetky okruhy sa na cvičeniach prakticky trénujú.

  • Obchod a obchodné operácie

Predmet poskytne základné a praktické poznatky z ekonomických vzťahov v oblasti obehu tovaru ako vo vnútornom tak aj v zahraničnom obchode. Poslucháči sa zoznámia s hlavnými úlohami a funkciami obchodu, teóriami obchodu, podstatou a poslaním obchodnej politiky, organizáciou obchodu a obchodnými metódami, trhom a jeho výskumom, so základnými právnymi normami, postupom pri realizácií obchodného prípadu, obchodnými stykmi Slovenskej republiky so zahraničím v odpovedajúcich komoditách a medzinárodnými organizáciami majúcimi vzťah k rozvoju medzinárodného obchodu 

  • Výskum trhu

Predmet informuje o úlohe informácií a spôsoboch ako ich získať prostredníctvom marketingového výskumu. Približuje proces získavania informácií, tvorby marketingového projektu, metódy výskumu a taktiež popisuje rozdielne typy marketingového výskumu.

  • Obchod s drevom a výrobkami z dreva

Predmet poskytne poslucháčom štúdia základné teoretické a praktické poznatky a skúsenosti z domáceho a medzinárodného obchodu s drevom a výrobkami z dreva. Poslucháči sa zoznámia s úlohami a funkciami obchodu, obchodnými teóriami, podstatou a poslaním obchodnej politiky, základnými právnymi normami a realizáciou obchodného prípadu. Pozornosť je venovaná problematike obchodu, ponuky a dopytu po sortimentoch surového dreva a základných výrobkov z dreva.

  • Obchodné rokovania

Cieľom predmetu je poskytnúť študentom užitočné vedomosti k príprave obchodného rokovania, k jeho priebehu a vedeniu a k následnému budovaniu vzťahov s obchodnými partnermi. V rámci predmetu sa študenti oboznámia s používanými taktikami a technikami na obchodných rokovaniach, ich prekonávaním a zvládaním. Predmet sa tiež venuje pravidlám spoločenskej a obchodnej etikety a rovnako poskytuje stručný prehľad o neverbálnej komunikácii pri obchodných rokovaniach.

  • Metódy a techniky tvorivosti

Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s vybranými poznatkami z teórie a praxe tvorivosti (Kreativita. Kreativita, jej vlastnosti a význam. Kreatívny proces. Metód používané v kreatívnom procese tvorby a realizácie inovácií. Zásady pri kreativite).

  • Obchodné právo

Obchodné právo zahrňuje súhrn právnych noriem, upravujúcich právne postavenie podnikateľov a vzťahy, do ktorých podnikatelia vstupujú navzájom pri uskutočňovaní podnikateľskej činnosti. Hlavným kódexom je Obchodný zákonník, ktorý upravuje postavenie podnikateľov, obchodné záväzkové vzťahy, obchodné spoločnosti všetkých druhov ako aj niektoré iné vzťahy súvisiace s podnikaním.

  • Pracovné právo

Predmet poskytuje poslucháčom bližšie vedomosti o Ústave SR a ústavnom práve, štáte a spoločnosti, ďalej orientáciu vo vybraných právnych inštitútoch, s konkrétnym zameraním na pracovné právo, správne konanie, obchodné právo, právo životného prostredia, s cieľom zvýšiť právne vedomie u študentov.

  • Teória obchodu

Cieľom predmetu je poskytnúť základné teoretické poznatky z ekonomických vzťahov v oblasti obehu tovaru vo vnútornom a zahraničnom obchode. Poslucháči sa zoznámia s hlavnými úlohami a funkciami obchodu, členením obchodu a obchodných jednotiek, hlavnými obchodnými teóriami, podstatou a poslaním obchodnej politiky, organizáciou obchodu a obchodnými metódami, so základnými právnymi normami, obchodnými stykmi Slovenskej republiky so zahraničím.

  • Drevárske komodity

Predmet poskytuje základné poznatky o drevárskych komoditách (názvoslovie, sortimentácia, využitie). Ide o komodity prvostupňového a druhostupňového spracovania dreva. Cieľom predmetu  je poskytnúť študentom základné teoretické poznatky zo sledovania úžitkových hodnôt v predvýrobnej sfére (invencie, objavy, vynálezy, zlepšovacie návrhy priemyselné vzory, licenčné zmluvy), výrobnej sfére (výrobný proces a jeho charakteristika, inovácie, životný cyklus výrobku) a povýrobnej sfére (obaly, obalové prostriedky, čiarový kód, doprava a skladovanie tovaru, materiálový tok v skladovej prevádzke, preberanie tovarov, organoleptická analýza).

  • Svetové zdroje drevnej suroviny

Prednášky poskytnú základné teoretické a praktické poznatky, ktoré úzko súvisia s rozložením lesov, drevinovým zložením a hlavnými súčasnými problémami svetových lesov, produkcie dreva a využívaním svetových zdrojov dreva. Poslucháči sa oboznámia s najznámejšími drevinami svetových lesov poskytujúcich drevo ako z prirodzených porastov, tak aj z plantáží. Pozornosť je venovaná zvláštnostiam v obhospodarovaní a inventarizácie zdrojov drevnej suroviny najmä v trópoch a subtrópoch.

  • Svetové lesníctvo

Predmet poskytuje základné teoretické a praktické poznatky, ktoré úzko súvisia s hlavnými problémami svetových lesov, lesného hospodárstva, produkcie dreva, využívaním svetových zdrojov dreva, najznámejšími drevinami svetových lesov poskytujúcich drevo ako z prirodzených lesov, tak aj z plantáží. Pozornosť je venovaná aj zvláštnostiam pestovania, hospodárskej úpravy a inventarizácie lesov najmä v trópoch a subtrópoch.

  • Podnikanie a podnikateľská etika

Cieľom predmetu je prezentovať podnikateľskú etiku ako neoddeliteľnú súčasť dlhodobej prosperity firmy, resp. akejkoľvek organizácie. Obsah predmetu je zameraný na charakteristiku podnikateľskej etiky, inštitucionalizáciu etiky v podniku, manažérsku etiku, etiku v rozhodovaní, etiku v riadení ľudských zdrojov, etiku v účtovníctve, etiku v službách, etiku v reklame a etické problémy podnikania v oblasti využívania prírodných zdrojov.

 

Ul. T. G. Masaryka 24
960 01 Zvolen
Slovenská republika
Tel.: +421-45-520 64 41
e-mail: kmosl@tuzvo.sk
www.tuzvo.sk/kmosl

Uchádzači

  • Štúdium na univerzite
  • Fakulty
  • Prijímacie konanie
  • Študentský život
  • Ubytovanie a stravovanie

Študenti a štúdium

  • Organizácia štúdia
  • UIS
  • Knižnica
  • Poplatky spojené so štúdiom
  • Štipendiá
  • Rozvrhy
  • Ďalšie vzdelávanie
  • Študentské mobility a stáže
  • Študenti so špecific. potrebami

Absolventi

  • Kontakty a úrad. hodiny
  • Uplatnenie absolventov

Verejnosť a médiá

  • Kalendár udalostí
  • Univerzitný magazín
  • Zverejňovanie údajov
  • Aktuality a oznamy
  • Ochrana osobných údajov (GDPR)
  • Univerzitný magazín
  • Medzinárodné vzťahy
  • Veda a výskum
  • Zamestnanci
  • Kontakt

(c) 2017 Technická univerzita vo Zvolene | Created by Big & BIGGER s.r.o.